Welkom

De afdeling GroenLinks Achtkarspelen - Tytsjerksteradiel zet zich lokaal (in beide gemeenten) in op een sterk groen en sociaal beleid. Voor beide gemeenten waar mensen centraal staan en waar het milieu voorop komt en het ook niet gaat om meer, maar om beter en duurzamer.

Wij vinden dat de politiek visie, hoop en richting moet bieden en daar staan wij voor. Wij komen op voor alles wat kwetsbaar is in onze samenleving:

• mensen met een laag inkomen
  • kinderen in een armoedepositie
  • mensen met een beperking
  • mensen die zorg nodig hebben
  • voor dierenwelzijn, natuur en milieu, biodiversiteit en duurzaamheid.

Wij staan voor een groene en sociale gemeente. Wij denken dat het anders kan, dat het beter kan. Een stem op ons is een stem voor verandering en duurzaamheid. Voor een gemeente waar mensen centraal staan, het milieu voorop komt en waar het niet gaat om meer, maar om beter. Wij zijn voor:

• écht eerlijk delen
  • van betaalde arbeid
  • zorgtaken.

Van het delen van welvaart door onder andere een goed en gedegen minimabeleid, van het delen van milieu en natuur voor een toekomstige generaties. Hoe we dat voor ons zien in beide gemeenten kunt u o.a. lezen in het Verkiezingsprogramma  Achtkarspelen 2018 –2022.  Deze kun je elders vinden op deze website en wel onder:  STANDPUNTEN

Voelt u zich aangesproken, wilt u meer weten of wilt u zich op wat voor manier dan ook inzetten voor onze GroenLinks-afdeling? Neem dan contact met ons op via de secretaris van de afdeling!

Bestuur:

Dirk van der Wal (voorzitter)
0511-465549 / 06-13168742
dvanderwal5@gmail.com

Jacomijn Steen (secretaris)
secgroenlinks8ktdiel@gmail.com

Eisse Medema (penningmeester)
06-20144784
eissemedema@kpnmail.nl

Pieter Vos (alg. bestuurslid)
pietervos@ymail.com